Followers

Wednesday 24 June 2015

HANOI-HALONG DAY 2 - DESTINASI DONG THIEN CUNG a.k.a GUA DONG THIEN CUNG YANG MENAWAN

AS SALAM....
 
Ya ampunnnn....malas bebenor Nye hahhhh nak karang entry panjang2..nak2 bulan puasa pulak nie ditambah dengan kerja yang menimbun..hewhewhew...kemain jauh gap dari entry Hanoi yang sebelum nie..hehehe...ok..dah...xnak intro panjang2....lagi satu entry nie banyak gambar ye kengkawan ngeh3....harap bersabar masa membacanya.. (ade ke orang baca???  ^__^)
 
.............continue
 
selepas sejam perjalanan sambil melihat pemandangan yg memukau di Halong Bay....sampai sudah ke destinasi seterusnya..iaitu.. DONG THIEN CUNG a.k.a Gua Thien Cung.. inilah tempatnya mengikut kepercayaan masyarakat Hanoi dimana Dragon tersebut tinggal bersama 50 anaknya..(ila ada cerita di entry Hanoi sebelum nie SINI )
 
cuaca masa nie sangatlah panas..hewhewhew..tapi xper..masuk jer dalam gua tu nanti..ya ampunnnn...sejukkkk.. (ada aircond..hehehe..)

 Yeayyy!!!.sampai.... welcome to Dong Thien Cung!!
 
masa nie geng2 ayah ila diaorang stay dalam cruise jer...sebab memasing dah tak larat nak naik tangga tinggi..lagipun kat dalam sana pun bertangga dan licin sebab air dari gua tu yg menitis.....hehehe..sooo...tak ramai group kitorang yg naik...cuma ila,abang,sepupu,pak sedare,travel agent kitorang, tour guide dan ada lagi 3 orang yang masuk..
 

jom...kita tengok kecantikan dan keindahan Stalactites & Stalagmites gua nie....
 
Mashaallah..tersangat cantik!!! ila pun kagum tengok ^__^ ditambah pulak dengan cahaya lampu yang berwarna warni...Nampak lebih menawan...hewhewhew

 Nampak...kemain ramai pelancong yang datang kat sini...huhu..tapi keadaan masih terkawal...xder lah sampai berlaga bahu..hehehe



 masa kat dalam gua nie..tour guide ade tunjuk...ada banyak stalactites dan stalagmites nie yg membentuk beberapa jenis haiwan... masa kat dalam tu memang agak jelas bentuk2 haiwan tu tapi lam gambar...ila dah lupa mana satu hihihi..antaranya Dragon, Lion, Pig, Turtle, Snake dan macam2 lagi...



Cantik kan....
 

  

hahahaha..abaikan tudung yg berpeluh2 tu..sebab before masuk tu kitorang perlu memanjat tangga ditambah pulak ngan cuaca yg agak panas.. (waktu siang boleh mencecah 40' degree fewwww)

ok..lepas kita dah round dalam gua tu...keluar jer dari pintu gua...macam2 sourvenir ada dijual...ekcelly barangan kat sini boleh kata standard harga kat Malaysia...tak macam kita shopping kat Indonesia..memang murah sesangat..hehehe..

 
ok..tamat sudah visit ke Gua Thien Cung...masa untuk naik cruise dan lunch time!!!! cepat..lapar...hehehe xsabar nak rasa masakan dalam cruise..yummy!!!
 

 
Bye2....nanti insyaallah kalau ada rezeki kita bertemu kembali... apa2 pun sangat best kat sini...
 
.............to be continued ^__^
 
 
MAMA ILA

2 comments: