Followers

Monday, 2 March 2015

DIKNANI..3TAHUN

AS SALAM...
 
Fuhhhh...uammaiiii...ummaiiii....canner nie skang dah jarang update blog..huwaaaa...busy...
ok..nak update cepat2...
 
nak criter pasal perkembangan diknani..lama dah kot ila xcerita pasal diknani kan..hehehe... skang nie diknani dah banyak akal...dah byk cakap....dah banyak peel... kemain tau skang nie suke bebenor merajuk..xboleh silap sikit merajuk...hehe... kalau cakap kuat sikit/marah  <ala2 cakap kuat sikit sambil tenung dia kan...> nahhhh .HUUUWAAAAA!!!! terusss nangis...amboiii over sangat....ala....dia buat2 jer tu...kuat drama skang nie..hehehe..tengah nangis bila tgk tv senyap kejap..pastu huwaaaaaa balik...iskhh..iskhh..Nampak tak...

 
hahhh..Nampak tu muka org merajuk..hehehehe...


pastu kadang2 buat2 jatuh..pastu mintak tolong mama angkat..hehehe...siap bagitahu mama...adik jatuh...hulur tangan suh angkat.... ngeh3.... pastu suka susun mainan/lego dia dari pintu rumah sampai ke pintu bilik... nangisssss mamanye....penuh mainan dia susun... pas siap susun suh papa tengok..pastu cakap..mama..clap..mama..clap... bile tepuk tangan...siap kata thank you..thank you sambil tunduk2..ala2 orang baru pas buat pertunjukan..hahahaha.. kadang tu xsampai hati nak kemaskan balik sebab dia dah usaha susun tu...hahaha..tunggu tdo baru kasi kemas,, T__T...
 
rambut still perang lagi dan halussssss....hahahaha.. .memang xnak langsung pakai reben/ sepit rambut or ikat rambut..or cekak rambut....sedihhhh....putus harapan mama nak beli sepit rambut comel2 


manja tak usah cakap...mesti nak gomol2 ngan mama..kiss2.... kalau kita rehat baring sebelah dia masa minum susu...mulalah peluk tengkok kita pastu kiss..peluk2...hehehe..manje sangat!!!!  kalau papa dia usik cakap..mama papa...kemain marah..dia cakap..mama adik..mama adikk..sambil tarik tangan mama suh duk kat dia..hahaha...jeless ngan papa letewww....
 
amboiii rambut...nie perang sangat nie sebab campur ngan cahaya lampu kat situ ala oren2..hahaha dah macam rambut pelesu dah mama tengok..


makan pulak..ya ampunnnn..dari dulu..sangat2 memilih..pedas sikit xboleh....terus xmo makan... nasi putih memang kurengggg..kalau nasi ngan ikan..dia amik ikan jer...nasi dia tinggal.... kalau nasi ayam or nasi kunyit or nasi minyak..dia suka TAPI!!! xnak kuah... T__T kecuali nasi ayam ngan sup....kalau nasi minyak or apa2...just nak nasi sajer... roti pun dia kutip jem or chocolate jer...roti makan pun sikit jer.... aduhhhh... kalau hotdog..fries..dia suke...hmmm..pening mama hehehe..bubur pun kadang2 dia makan kadang2 dia xnak...ikut mood... hmmm...tapi minum susu banyak!!!!
 
 
 
hmmm..apa lagi..apa lagi...hahhh..last saya suka berjalan & berlari..muahahah..pantang letak...lajuuuuu jer dia jalan...penat mama kejor...hewhewhew
 
oklahh....daaaaa
 
 
 
 
p/s: esok ganu cuti...hmmm...mama kitew dah amik cuti khamis..straight sampai sabtu..kiteww nak g holiday..hehehe..daaaaa..

 
 
 
MAMA ILA 

11 comments:

  1. Replies
    1. oppssss...hahahah matsaleh celuppp

      Delete
  2. alolololo comey angat perangai dia ekekeke
    rambut perang tu xleh bla...hope perang smpai bila2..mmg comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..perang lagi..nak2 kalau kena cahaya matahari ker duk tgh panas ker..mmg terselahhh keperangannya hahaha..nie pun mertua ila duk pakaikan minyak apa ntah utk lebatkan rambut dia n kurangkan perang hehehe

      Delete
  3. rambur perang tu yg mahal.anak sy Afia pun Jenis tak suka sepit bagai.nak sentuh rambut pun kemain marah.tak nak manja2 Sgt dik nani kena tukar jadi kak nani la..mama apa tunggu lagi?muahaha...

    ReplyDelete
  4. Assalam ila,
    bebudak ni makan besor makin banyak akai kan3 he3

    ReplyDelete
  5. Dik nani dah besar dh...ali tunggu bln 7 ni baru nk msk 3.ali x semanja diknani sebab ali ad adik..
    seronok kan tgk peel ank2

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok...hahaha kadang2 bila dia buat hal..nak marah..kadang2 nak tergelak pun ada hehehe

      Delete
  6. macam anak mat saleh. hihi
    anak CF pon tak nak pakai sepit rambut. huhuhu.
    bila ikat pon dia akan cabut. huhuhu

    ReplyDelete
  7. ikut mama dia ni..
    kulit putih melepak..
    rambut perang tu cantekkkk...

    ReplyDelete