Followers

Saturday 7 July 2012

ADIKK...MAMA NGANTUK...ZZZzzzz



anak mama yg makin montel..hehe


Ngantuknyer..zzzz....oitt..oitt..bangun...tgh tulis blog pun ko boleh tertidor kannn..ngeh..ngeh...

Pagi nie aku nak criter pasal trend adikk tdo... semenjak masuk 5 bulan nie kann..waktu tdo adikk dah berubah dr sebelum nie..betul larr ape yg aku dengar..budak2 nie..dia akan selalu berubah mengikut bulan...

Apa yang aku nak criter..waktu tdo malam r kann..sbbnyer pagi ke ptg aku keje..kalau siang pun..time weekend jer  r..yang tu aku xkesah sangat sebabnyer cuti..soo..ptg adikk tdo..aku pun tdo skali...

Sebelum adikk umur 5 bulan..biasanya adikk senang nak tdo  awal..biasa kitorang laki bini akan ambik adik kat umah MIL lam kul 6 lebih..so..pastu..biasanyer kitorang akan bawak adikk round2 dulu sebelum balik umah..yer larr..adikk tu kan suke jenjalan naik kete..kesian jugak kalau balik umah terus..huhu..almaklumlah..jarak umah aku ngan umah MIL selang satu traffic light jer..ngeeee..baru excited naik kete dah sampai..kehkeh..

okey..biasanya..bila sampai umah..pas sembahyang..aku akan dodoikan adikk..lam 15 minit adikk dah tdo..[kadang2 adikk da tdo masa lam kerete lagi]..so..pastu boleh larr aku makan..bersihkan botol2 susu yg amik dr umah MIL..basuh baju..pum susu..bla..bla.. aku suke!!! hehe.. lam sejam or 2 jam pastu adikk akan bangun menyusu..pas bagi susu dia akan tdo semula..pastu lam kul 11 dia kan bangun nyusu lagi..tgh malam pun akan bangun sekali or 2 kali..walaupun adikk kerap bangun..tp senang nak tdo semula..

skang nie..semenjak masuk 5 bulan nie...segigih maner pun aku dodoikan dia awal..mmg dia xkan tdo... *_*  dia kan main2 dulu..tgk tv bagai..pastu kat-kat kul 9 aku dodoikan dia..kul 9.30 lebih r baru dia akan tdo..[maknanyer skang..makin lewat r aku leh makan n settlekan mana2 yang patut..] tu pun..kadang2 duk merengek-rengek lagi..huhu..pastu kul 11-12..adikk akan bgn nyusu..tgh malam adikk bangun lagik..yerr..masa nie larr..adikk akan amik masa sejam or lebih untuk tdo semula..waaaaa..mama nangis..sob..sob.. pas adikk tdo..aku pum susu pulak.. T_T..camtu tu r rutin harian aku bile tiba waktu malam..ngeeeee..pastu kat ofis..confirm ngantuk...hehh..masa ngantuk tu r..aku update blog...hehe..[alasan] ok..dah cerah mata..sambung keje..daaaa..



p/s: nak tambah sket..ngeee..aku dah boleh wat stock frozen EBM..weeeee.. alhamdulillah...kalau dulu EBM aku just cukup2 untuk stock esok hari jer..tp skang aku dah leh buat stock frozen..makin semangat aku pum skang nie..stock nie aku prepare untuk bulan puasa...in case r..susu aku merudum time puasa nanti..tp harap2..susu aku xmerudum r.. =)

5 comments:

  1. officemate kt sini waktu lunch kompem tido punye sbb dia ckp x cukup tido anak dia nk main2 masa mlm hehehe

    ReplyDelete
  2. oo..ye ker...tapi saya jenis kuat makan..n cepat lapar...ngeeee..xleh skip lunch..kalau x..nanti saya pening..ehe..lagi2..bf pulak..mmg cepat sgt lapar..haha..da ada beby mmg camni r..selalu xcukup tdo..nie tiap2 malam beby akan bangun 2-3 kali..dah larr tu..nak boleh tdo balik..makan masa juge r...hehe

    ReplyDelete
  3. sejak dr beranak sampai sekarang ni..aty tak pernah cukup tido..huhu..pengorbanan namenyer..meamng mase tido si anak berubah2 kan...kalau malam selagi die tak tido memang tak ley nak buat keje lain..:)

    ReplyDelete
  4. betul tu aty...waaaa..kadang2 kan..cam nak nangis tau...tgh dukung dia..leh tersengguk2...huhuhu...ngantuk yg amaaatttt..adikk pulak kalau papa dia ulik mmg xlayan...nak tak nak memang kita jugak larr yg kene ulik dia sampai tdo semula..cam smlm..adeii..3 kali terjaga...nak tdo semula kan main payah...hukhuk

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete