Followers

Monday 30 July 2012

DUGAAN BULAN PUASA ~~~

Salam....pagi nie mood mengantuk berlebih-lebih..huhuhu..kenape???? sbbnyer semalam adalah malam yg amat singkat aku rasa...huhu..jadinyer tdo pun aku raser kejap jer..

Lapar???? semestinya...kan ker ko puasa....ngeh..ngeh... tapi..aku xsahur pagi tadi..waaaaaa..nie adikk punya pasal larr...mama nanges tau  T_T ..adikkk..kenape adikk meragam semalam...waaaaaa.. mama pun nanges skali tau...tensi!!!!

Alkisahnyer..semalam kann...aku bukak puasa umah akak aku...pas buka..sampai umah pun lam kul 8 lebih...solat..pastu aku tidurkan adikk.. lam kul 9 lebih gak adikk tdo...pas mandi bagai..aku pun start larr wat keje umah mana yg patut..basuh botol..basuh baju...basuh pinggan mangkuk [yg sahur punyer..sbb xsempat basuh pagi tuh]...pum susu...masak air bagai... sudah nyer lam kul 10 lebih..pastu rehat jap...

en somi nak minum milo..aku watkan..minum sama2..pastu makan apa2 yg ada sket2...tup-tup dah dekat pukul 11..huhu..kejap jer rasernyer..konon nak tdo awal r nie..sbb mata dah ngantuk..siap bagitahu kat en somi..sahur esok kita beli kat kedai eh..saya da xlarat rasernyer nk bangun masak..

pastu teringat baju yg basuh tadi lum jemur..gi jemur jap..kann esok xsempat pulak...pas jemur baju..siapkan beg adikk untuk hantar umah my mom besok..last2 dah kat kul 12..hukhuk..kata nak tdo awal...ngeeeee...

soo..siap cepat2..tiba masa nak landing [masa nie rasa wahhh..nikmat gile leh baring..dr buka puasa tadi xrehat lagik]...tiba2...hokhek..hokhek adikk bunyi..huh..lapar kot..bagi susu..tukar pampers..biasa pas minum adikk tdo semula..aik...tapi arini xnak tdo plk..duk ngamuk...aku pun xtahu kenape..kut2 sakit perut..lumur minyak...tdo jap..pastu ngamuk balik..tepuk2..tdo semula..nak letak jer..aikk..jaga semula..ngamuk lagik..ulang 2 3 kali lagik..baru boleh tdo.. *_* masa nie aku da nanges dah... Ya Allah..penat n ngantuk jgn cakap r...tanya en somi..kul berapa.. kat kul 3 dahhh ..aku ckp kat en somi..jgn kita xterkejut sahur sudah r.. sebab ngantuk punya pasal..terus tdo...[ alahai..kenape larr ko xsahur jer terus...watnyer x kejut kul 4 nanti..tak sahur ler jawabnyer....] huhu..apakan daya..ngantuk n penat mengatasi segalanyer...hukhuk

tup..tup..dengar adikk hokhek..hokhek..aku terjaga..teringat sahur...kejut en somi..kul berapa nie syg???...kul 6... hah?????? terus nangess....sob..sob..kita x sahurrrr... kalau korang nak tahu..nie r first time aku rase..yg aku xsahur..mmg wajib tiap2 hari aku akan bangun sahur..sbb aku jenis yg xtahan lapar..nak gak sahur nasik even ganti puasa..mesti gak makan makanan berat... sambil sob..sob..kuar pum susu..hambik ko..kalau biasa dapt 6-7 oz...pum tadi..4 oz jer..da r stock susu dah xder..cukup untuk esok sehari jer...wwaaaaaaa....

hmm..camtu r dugaan yg aku terima pagi tadi.. T_T... harap2 aku dapat bertahan sampai bukak pose nanti..n harap2 susu aku masih byk cam biasa..walaupun aku x sahur pagi tadi...sob...sob.. n harap2 jugak xder r ngantuk sangat kat ofis arini..[byk bebenornyer harapan ko ek]

ok larr..mood xberapa ok..hukhuk..daaaa..[luper...tadi siap cakap ngan en somi..buka pose nanti saya nk mkn pizza...hihi]





2 comments:

  1. alahai samee lah kitee.tiap2 mlm ckp ngn husband hari ni nk tido awal!awal lah sgt.kul10 msuk bilik nk tdo.anak 2 org tu jgn harap bleh tdo awal.kul12 gak bru diorg tdo.buln puase ni lagi lah sgt2 mncabar.tiap2 hari 4 jam je dpt tdo.hukhukhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hukhuk..sian kite kannn... T_T..sampai skang mmg kul 12 gak r baru leh tdo...semalam pun sama..tgk2 jam..lorrr..12 juge...huhu..kalau tdo awal pun weekend jer..sbbnyer..basuh2 tuh leh sambung pagi esok...*wink*

      Delete