Followers

Saturday 30 June 2012

BBQ LERR SANGAT..


Hahhhh..kenape ader 'lerr sangat' kat belakang tuh...hehe..meh aku criter..

Weekend aritu...en somi n the geng [geng Rc dia lerr] gi candat sotong..soo..balik tuh..en somi cakap nak wat BBQ sket malam nanti..nak bakar ler sotong2 yg diaorg dapat tuh..memandangkan sotong yg en somi bawak balik tu..xder larr byk sangat.. [sebabnyer..yang pegi nyer 14 orang kalau xsilap..tp yang candat sotong nyer 4 orang jer..yang lain pengsannnn...haha..hambik..mabuk laut ko...] so..en somi cakap..nanti diaorang bawak sket2 sorang...so..makan ler reramai..

Asalnyer..plan ajak 4 orang  jer..yg rapat2 jer larr..sebabnyer en somi n the geng tu..nak pasang kapal baru diaorg..[kapal RC]..so..sambil2 tu..nak bakar sotong..makan ala kadar jer..suker2... yang aku nie pun..bajet relex jer r..just tolong bancuh air..n tolong sket2 jer..tumpang makan yg diaorg bakar..hehe.. Pas asar en somi ajak kuar..macam biasa..tiap-tiap weekend kitorang bawak adik jenjalan..aku pun cakap kat en somi.. "awak nak buat BBQ nie..barang nyer dah sedia ker?? sotong lum perap lagik..bukan setakat lum perap..lum bersihkan pun..lam peti ais lagikkk.."  en somi cakap..ala..nanti sempat ler nak buat..bukan ramai pun..just suke2 jer... aku pun okey kan jer..

Pas jenjalan..baru lah kitorang singgah beli barang sket2..beli ais..arang..sos untuk perap.. sampai umah..aku tidurkan adikk dulu..almaklumlah..kalau adikk xtdo..memang aku xdapat r nak tolong bagai...pas adikk tdo..cepat2 kemaskan umah sket2..siapkan air..gelas bagai... tup2..en somi cakap..ramai yg nak datang..ada yg siap bawak isteri ngan anak-anak..hahhhh..hambik sebijik..*dushh*  hah..ape lagik..en somi pun pegi ler kedai skali lagik beli ayam sekor..

Nak jadikan criter lagi..umah aku nie kirenyer baru jugak ler pindah..so..barang-barang xsemua yg complete..dah ler dapur aku nie dah lama xberasap...pisau pun ada satu yg kecik..lesung pun xder..hahaha..dah kalut..ayam pulak en somi beli sekor yg belum potong..huhu..gigih aku ngan wife kawan en somi tu potong..daahhh..pengepit untuk bakar pulak xder..hah..kann aku ngan en somi mula2 tu bajet BBQ ala org bujang..guna mana yang ada jer kan...dah jadik camni baru lah kalut..

Hmm..xnak criter banyak..pas semua sudah..semua pun da balik...rupa-rupanyer..en somi xsempat makan..adeii..kesian dia...dah larr penat gi beli...tup2 xsempat makan...sotong yg candat tu pun xsempat merasa..dah ler plan asal suh sorang-sorang bawak sket2 sotong yg dibahagikan tu..xder yang bawak..*sigh* nasib badan larrr...aku pun nasib baik en somi sempat amikkan untuk aku daging ngan sosej..kalau x..mmg xmerasa juge  ler aku...yer larr..BBQ nyer sikit..org datang ramai..memang rr.. dah larr tu..ada hamba Allah nie..siap complain bagai katanyer nak buat BBQ tapi barang tak cukup..padahal..plan asal x ajak pun dia datang [hehe..jahatkannn..bukan ape..en somi mmg xberapa nak geng ngan dia nie..] dan si hamba Allah nie juga larr yg sukahati n pandai-pandai gi jemput org lain suh datang..padahal tuan punyer  planning BBQ nie x mahu jemput ramai pun..adeiii... gitu larr criternyer..

p/s: soo.. pasni..kepada en somi..kalau nak plan ape ker..plan senyap2..hehe..


No comments:

Post a Comment