Followers

Saturday 22 September 2012

FIRST TIME DEMAM

SALAM...

khamis lepas...adikk demam..ekcelly nie first time adikk demam pada usia adikk nk masuk 8 bulan..huhu..risau xusah cakap..yer r..sebelum nie adikk xpernah demam..kalau selsema n batuk rajin lar jugak...n kalau tu pun..panas kepala sket2 camtu jer..mmg xpernah lagi demam kuat yg perlukan adikk makan ubat... hari khamis masa pagi nk g keje tuh..mmg adikk selsema..n pas kitorang amik adikk dr rumah MIL pun..still lagi selsema..soo..malam tuh kitorang ingat xder ape2 r kann..sbb adikk pun mmg dah pernah selsema..

lam kul 12 lebih tuh..dah siap basuh botol2 adikk..aku pun nak masuk tdo..aku dengar adikk nafas cam kuat jer..pastu cam dia tersumbat hidung n susah nak nafas..aku pun rasa dahi dia n kepala..ya Allah..panas sangat..adikk mmg tdo lam aircond tiap2 malam..kalau x..dia mmg xleh tdo..soo..aku cepat2 bawak adikk kuar dr bilik..check suhu badan dia ngan termometer..masa tu..37.6 celcius..aku xkejut lagik en somi..amik cool fever tepek kat dahi adikk..basahkan kepala dia..xpuas hati aku check skali agy suhu badan adikk..alamak dh naik 38 celcius!!! tgk muka adikk pun cam x bermaya..ngan mata berair...nafas pun yg kuat...teringat aku yg kakak aku pernah bagitahu..kalau dah 38 celcius tuh suhu akan cepat naik 40!!! so..aku cepat2 kejut en somi cakap adikk demam.. en somi pulak mmg jenis xleh bangun cepat2..kalau x dia pening..soo..tunggu jap..terus gi klinik... masa tuh lam kul1 pagi..

sampai sana..mmg xder pesakit lain yg tgh tunggu..klinik nie mmg 24 jam operasi..n siap ada wad lagik tuh aku gi sana teruss..xgi hospital...aku xtakut sangat sbb nyer in case r adikk panas n kene admitted..kat sana mmg ada wad...soo..masa doktor check..suhu adikk dah turun semula 37.4 celcius..aku tanyer bahaya x..kalau suhu 37 nie..huhu..almaklumlah..mmg aku xder pengalaman lagik anak sdiri yg demam.. doktor cakap..ok sbb suhu dah turun..n suh bagi makan ubat ..n if esok still suhu badan tinggi baru doktor suh datang klinik balik..aku tgk adikk pun cam dah ok sket..xder r mata dia berair n nafas pun da ok sket berbanding masa kat umah tadi...

pas balik tuh singgah seven eleven beli 2 kotak cool fever..aku nk tampal byk2 kat badan n dahi adikk..huhu..sampai umah aku bagi susu n suapkan ubat...tampal cool fever dua keping kat belakang badan n 2 keping kat dahi n belakang kepala..(adikk kan rambut x byk..hihi)..kadang2 tu aku basahkan skit kepala dia..malam tuh aku tdo kat ruang tamu..xbb lam bilik aircond sejuk sgt..tapi aku mmg letak adikk bwh kipas..n xkasi pakai sluar..tinggal baju n pampers jer..tapi kesian jugak dia sejukk..aku selimutkan kaki adikk..

besok pas mkn ubat skali lagik..dah ok..n sgt aktif..huhuh..adeiii..cmner r nak baik betul2..huhu..penat duk kejar dia merangkak...risau juge takut tersembam kat lantai... kitorang siap bawak adikk round2..kesian tgk dia..macam boring jerr...dah larr time keje pun adikk duk umah..weekend2 camni r adikk nk amik angin kan..hihih...alhamdulillah adikk dah tak demam..cuma kadang2 tuh kepala dia rasa cam panas sket2..tapi check suhu badan x demam pun...

arini masa lunch hour aku balik umah MIL jap..jenguk adikk..sbb my MIL cakap cam panas sket2...aku sampai jer umah..huhu..heppy semacam adikk..hahaha..duk lompat2 n gelak2...time bg makan ubat nangissssss..hahaha...tadi pun aku nyorok2 larik kuar..kann nanti dia nampak aku nk gi keje..nangissss pulak....hihi..harap2 adikk dah sembuh sepenuhnyer..tadi masa sampai..panas sket badan adikk..pastu masa nk balik ofis tadi..aku rasa cam xpanas dah..kadang2 suhu badan ikut cuaca kann...bila tghari..umah panas sket...automatik badan kita pun panas kann..hihih..(yer kerrr???? lebih kurang r kann... =P)


hihi..nie gambar semalam..budak yg baru baik demam..tapi aktif nyer ya ampunn..haha

No comments:

Post a Comment