Followers

Tuesday 18 September 2012

JENJALAN N FAMILY DAY 2

SALAM...

hahh...aku sambung balik n3 yg lepas..hihi..Sabtu pagi tu..kitorang gerak ke Kuantan awal sket..lam kul 10 pagi kot...tapi sebelum tuh..en somi ajak pergi tgk kapal2 kat Muzium TUDM...en somi kann sangat addicted ngan kapal2 terbang nie..dia kann peminat n pengumpul tegar kapal RC..huhu..nak jugak dia singgah kat Muzium TUDM tuh...sampai sana..ape lagik..sibuk r dia duk amik gambar2 kat kapal2 terbang tuh..hahaha..sampaikan aku suh amik gambar aku ngan adikk..sudahnyer..gambar kapal yg penuh..aku ngan adikk cenonet jer..nampak x nampak jer gambar kitorang..hampehh betul..hahaha...

kitorang masuk sana pun xder lama sgt..kesian kat adikk sbb panas kann..bukannyer lam bangunan ber aircond..kat padang n cam lam gudang besar..adikk kan xleh panas..nanti kan merah muka n badan adikk..lagi pun perjalanan nk ke Kuantan pun jauh lagik..malam tu pulak ada BBQ ngan famili2 FIL aku..kata famili day kannn... =)

Sampai-sampai Kuantan dah nk pukul 6 petang..check in hotel bagai..tup2 dah nk maghrib..mandi..solat..siap2 kitorang kuar balik..nk gi umah adik beradik FIL untuk BBQ.. sampai sana sesat pulak..GPS dah ada..tapi diaorg silap bgth nama jalan tuh..2 3 kali jugak r ulang alik..xjumpe..last2 rupenye ada 'Lorong' kat depan..patut r GPS tu pun pening xjumpe..hahaha..diaorg dah tunggu kitorang lama nk start majlis..sampai2..start majlis ngan tahlil skit2..then makan2..

huhu..terliur x usah cakap r..dah diaorg bakar sotong..udang...aku bukan nyer leh makan seafood dah adikk alergic..minum susu aku..huhu..soo..nasib baik ada gakk ikan bakar n daging bakar..haha..daging tuh..best oooo...maniss jer daging nyer hah..pandai sape2 yg perap tu..haha..diaorg pun siap sediakan nasi n ulam untuk makan ngan BBQ tu..soo..xder r lapar kann...

 nie semua adik beradik FIL..
masa nie ada bacaan tahlil skit
yg duduk kat kerusi tuh nenek en somi..satu2 nyer moyang adikk..nenek n atuk
belah aku semua nyer dah xde..
yerr..kat situ..aku tgh amik nasi..lapar x usah cakap..haha..yer r..
dari KL nie baru dapat mkn nasi..kihkih

pas siap2 makan..kitorang pun gerak balik ke hotel..dah penat satu hari lam kete..balik hotel baru leh baring2...huhu..besok kitorang ada Famili day kat Dhe Ru Beach Resort..ekcelly pagi tuh..sape2 yg nak mandi manda n main air leh gi awal..semua dah di bayar..n sape2 yg nk makan..start kul 12.tghari..disebabkan adikk xleh panas..n nak ajak dia main air pun takut badan dia allergic xleh kena klorin..sooo...kitorang decide pagi tu..untuk window shopping..haha..tghari baru lah kitorang gi sana...plan nak amik gambar adikk kat pantai bagai..sudah nyer xsempat...pas makan2..amik2 gambar famili..teruss gerak balik..pantai pun kitorang xsempat pergi...sob..sob...sib baik kat Terengganu dah puas tgk pantai..kalau x..kempunannnnn..hihi..

sampai Terengganu pun lam kul 5 lebih..lega rasanya bila sampai umah..oooo...heppy nyer leh duk umah..rindu tau tinggal umah lama2...haha..besoknyer aku cuti..yahoooo...sajer jer amik cuti..nak rehat2 ngan famili aku..huhu..en somi keje aku balik umah mak..haha...adikk ape lagi..lagi r mengada2..dah duk ngan mama nyer 3-4 hari nie..sudah nyer besok nk tinggal ngan MIL nangis..hihi..kesian..sib baik kejap jer nangis..

nie famili belah my FIL..FIL aku anak sulong..ada yg datang dr Johor..
ada dr Seremban..n yg duk Kuantan pun ada..
 
 
hmm..lagi satu..pasal katil beby..huhu..bile agaknyer adikk nk duk lam tuh eh..aku lum beranak dah beli katil tuh..ayah aku yg bayor..huhuh...punyer r excited..sudahnyer sampai skang adikk xnak duk lam tuh..letak jap pun da nangis..malam dia tdo ngan kitorang..tapi rasa2 nyer nanti aku nk try letak adikk atas katil dia time tdo malam..kite tgk camner jadinyer.. *wink wink*
 
 
 
 
p/s: arini xder wordless wednesday..hihi...n3 panjang berjela..=P...daaaaa

No comments:

Post a Comment